الثلاثاء، 7 يوليو 2009

عيد ميلاد أمى عيد ميلاد أحلى البشر



كل سنة وإنتى طيبة يا ماما

كل سنة وإنت طيبة يا حبيبة قلبى

كل سنة وإنت طيبة يا أحلى أم فى الدنيا

كل سنة وإنتى بصحة وعافية

كل سنة وإنتى فى حضنى

كل سنة وانا فى حضنك

فاكرة يا ماما

فاكرة لما كنت كل يوم أصحى الصبح بدرى آلاقيكى إنتى وبابا صاحيين وعمالين
تقروا قرآن بعد ما تصلوا الفجر

فاكرة لما كنتى بتفضلى صاحية بتسمعى قناة إقرأ وتقعدى تندهى عليا لحد ما
تصحينى علشان أروح الشغل

ولو صحيت أنا لوحدى كانت بتبقى معجزة

فاكرة أول لما كنت باصحى وآلاقيكى قاعدة على الكنبة جنب باب الأوضة كنت
أول حاجة بعملها

إنى أمسك خدودك وأغلس عليكى

وكنتى أول حاجة بتقوليهالى

تبصيلى وتضحكى وتقوليلى يا غلس عاوز تفطر إيه

أقولك أى حاجة

تروحى تطلعى تجرى على المطبخ وتحضريلى طبق الفول علشان نقعد ناكل احنا
الاتنين مع بعض فى نفس الطبق

فاكرة يا ماما

فاكرة لما كنت برجع من الشغل متضايق تخشى عليا الأوضة وتقعدى معايا على
السرير وأفضل أحكيلك وأنا متضايق ومتنرفز لحد ما أحس بالقهر وأترمى على
حضنك وأقعد أعيط

تقوم عينيك تدمع علشانى وتعيطى معايا وتقولى حسبى الله وهو نعم الوكيل فى اللى
ظلمك

فاكرة كنت برتاح أد إيه بعد قعدتنا دى

وأرجع بطبيعتى تانى وأقعد أرخم عليكى إنتى وبابا وأخواتى

أهو أنا دلوقتى بعيد عنك يا ماما

بس إنتى وحشتينى قوى

وحشتينى قوى قوى قوى والله يا ماما

نفسى فى غربتى أرجع أعيط تانى على صدرك

نفسى أرجع أشد خدودك تانى وأرخم عليكى

وحشتينى قوى قوى يا أحلى أم فى الدنيا


أنا بحبك قوى